Geleneksel motifleri ve kültürel değerleri modernize ederek günümüze taşıyan ürünlere dönüştürmeyi teşvik etmek amacıyla 5 ayrı kategoride düzenlenen yarışmaya, Türkiye’nin dört bir yanından kadın tasarımcı ve üreticiler 5 ayrı kategoride yarışacak.
Takı, Tekstil, Ev Dekorasyon, Kahve Seti kategorilerinde satışa sunulmaya hazır ürünler yarışırken; illüstrasyon kategorisinde yaratıcı çizgiler arasından seçim yapılacak. Yarışma, kurumun internet adresi üzerinden 30 Ocak 2020’ye kadar başvuruları kabul ediyor.
“Anadolu’nun kültürel mirasını kadın üreticilerimiz dünyaya tanıtacak”
Anadolu Kültürel Girişimcilik İcra Kurulu Başkanı İ. Halil Korkmaz “Anadolu’nun zengin birikimini kendi yaratıcı dokunuşlarıyla yorumlayan kadın üretici ve tasarımcıları, yarışmamıza katılmaya davet ediyoruz” dedi.
Korkmaz, “İstatistiklere göre Türkiye’de turizm amaçlı seyahat edenlerin yüzde 15’i müze mağazaları da ziyaret ediyor. Bu oran dünya genelinde yüzde 25 civarında. Bizler de doğru tasarım ve ürünlerle bu oranı önce yüzde 20’ye sonra da yüz de 25’lere çıkarmayı hedefliyoruz. Amacımız kadın üretici ve tasarımcı sayısını artırmak. Böylece, mağazalarımız aracılığı ile kadın ürünlerini dünyaya satmasına destek olacağız” dedi.
Takı, Tekstil, Ev Dekorasyon, Kahve Seti kategorilerinde satışa sunulmaya hazır ürünler yarışırken; illüstrasyon kategorisinde yaratıcı çizgiler arasından seçim yapılacak. Yarışma, kurumun internet adresi üzerinden 30 Ocak 2020’ye kadar başvuruları kabul ediyor.
“Anadolu’nun kültürel mirasını kadın üreticilerimiz dünyaya tanıtacak”
Anadolu Kültürel Girişimcilik İcra Kurulu Başkanı İ. Halil Korkmaz “Anadolu’nun zengin birikimini kendi yaratıcı dokunuşlarıyla yorumlayan kadın üretici ve tasarımcıları, yarışmamıza katılmaya davet ediyoruz” dedi.
Korkmaz, “İstatistiklere göre Türkiye’de turizm amaçlı seyahat edenlerin yüzde 15’i müze mağazaları da ziyaret ediyor. Bu oran dünya genelinde yüzde 25 civarında. Bizler de doğru tasarım ve ürünlerle bu oranı önce yüzde 20’ye sonra da yüz de 25’lere çıkarmayı hedefliyoruz. Amacımız kadın üretici ve tasarımcı sayısını artırmak. Böylece, mağazalarımız aracılığı ile kadın ürünlerini dünyaya satmasına destek olacağız” dedi.