İZFAŞ Genel Müdürü Av. Canan Karaosmanoğlu Alıcı, "İZFAŞ bir kent ekonomisi yaratıyor"

İZFAŞ Genel Müdürü Av. Canan Karaosmanoğlu Alıcı, "İZFAŞ bir kent ekonomisi yaratıyor"

15 Nisan 2021 - 18:14


Can Radyo'da Birol Soylu ile 10. Köy programının konuğu İZFAŞ Genel Müdürü Av. Canan Karaosmanoğlu Alıcı oldu. 

Programdan satır başları şöyle... 

Türkiye'nin önde gelen sektörel fuarlarına ev sahipliği yapan Fuar İzmir, salgın sebebiyle yaklaşık bir yıl verilmişti. Alıcı bu bir yılda yaşananları şöyle anlattı:

 "Pandemi süreci hem fuarcılık sektörüne hem de fuarcılık dolayısıyla iş yapan sektörlere çok ciddi zararları oldu.  Fuarcılık üzerinde söylemem gerekirse mart 2020'den beri dünyada neredeyse fuarcılık faaliyetlerinin tamamı eylül 2020'de durdu.  Biz de en son Türkiye'nin en büyük, en modern fuarı olan Fuar İzmir'de Mart 2020'de sokağa çıkma yasaklarının ilan edildiği haftanın pazarında Pet Fuarı gerçekleştirdik, sonrasında yasaklar geldi. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği ve Ticaret Bakanlığı kararıyla bütün ulusal ve uluslararası fuarcılık çalışmaları belirsiz bir süreliğine ertelendi. Ondan sonra eylül ayında fuarların açık alanlarda fuarların gerçekleşebileceğine dair kurallar yayınlandı. Bununla birlikte kapalı alanlarda da belirli kriterlere uyularak fuarların yapılabileceği tarafımıza tebliğ edildi. Biz de o arada 89. İzmir Enternasyonal Fuarı'nı pandemi koşullarına uygun bir şekilde gerçekleştirdik ancak normal bir İzmir Enternasyonal fuarının yüzde 25 kapasitesiyle gerçekleştirdik. Aynı şekilde İzmir İş Günleri'ni de çevrimiçi ortamda gerçekleştirdik. Bütün dünyada bütün fuarcılık firmalarının neredeyse tamamı geçtiğimiz mart ayından bu yıl nisan ayına kadar fuarlarını çok düşük oranda gerçekleştirdiler. Ya yerel ölçekte gerçekleştirdiler ya da tamamen ertelediler. Tabi İZFAŞ da bundan nasibini aldı. 2021'in sonunun ve 2022'nin fuarcılık sektörünün ve fuarcılığını yaptığımız alt sektörler için çok daha iyi olmasını temenni ediyorum."

"İZFAŞ İzmir'in ekonomisine katkı koyan ve marka değerini yükselten  bir şirket" diyen Alıcı, "İZFAŞ, İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin bir iştirak şirketi ama Türkiye'de tek olan bir yapısı var. İZFAŞ'ın şirket ortakları arasında İzmir Ticaret Odası, Ege İhracatçılar Birlikleri, İzmir Ticaret Borsası ve Ege Bölgesi Sanayi Odası bulunuyor. Yani diyebilirim ki İZFAŞ ekonomi alanında bir kent  koalisyonunun vücut bulmuş hali.  Tabi İZFAŞ'ın ortakları arasında bu dev kurumlar ve en büyük ortağı İzmir Büyükşehir Belediyesi  olunca İZFAŞ'ın diğer özel fuarcılık şirketlerine göre bu pandemi koşullarında sabit giderleri ne kadar yüksek olsa da ayakta kalma şansı daha yüksek. Fakat tabi ki burası bir özel işletme. Belediye şirketi olmasına rağmen Türk Ticaret Kanununa tabii bir şirket. Bunun için bizimde bazı bilanço değerlerini tutturmamız gerekiyor. Buna ilişkin bazı planlamamızı risk analizimize göre yaptık. Yaptığımız planlarımızı son bir yılda hayata geçirdik. Kısa çalışma ödeneğinden yararlandık. Sabit giderleri düşürmek için bazı yöntemler geliştirdik. Bizim sabit giderlerimiz alanın büyük olmasından kaynaklanıyor. 30 Ekim İzmir depreminden sonra büyükşehir belediye binasının hasar görmesinden dolayı şu anda genel giderleri ok yüksek olan Kültürpark'taki hollerimizde İzmir Büyükşehir Belediyesi çalışıyor. Böylelikle sabit giderlerimizin bir kısmı düşmüş oldu. Diğer taraftan da Fuar İzmir'deki alanımızda da yine binası depremden etkilenen ESHOT Otobüs İdaresini misafir ediyoruz. Tabi bizim için önemli olan İZFAŞ'ın ayakta kalması. Çünkü İZFAŞ İzmir'in ekonomisine katkı koyan ve marka değerini yükselten  bir şirket.

Biliyorsunuz, Türkiye'nin en büyük fuarlarından olan marble fuarı gerçekleştiği tarihlerde tüm oteller doluyor, restoranlar çok iyi iş yapıyor, taksicisi, çiçekçisi hepsi çok iyi iş yapıyor. Bir kent ekonomisi yaratıyor.  If Wedding Avrupa'nın en büyük fuarı ve bu fuara çok ciddi bir uluslararası katılım oluyor. Diğer taraftan da İzmir'e gelen turistlerin 4'te 1'i bu fuarlara geliyor. Tarım fuarı, sanayi fuarı, mobilya fuarı... Bunlar önemli fuarlar. Bir fuar ekonomisi yaratıyoruz. Pandemiden dolayı 2019 yılını esas alalım. Çünkü 2020'de çok fazla iptal oldu. Fuar İzmir'de 17 fuar gerçekleşiyordu. Biz bu bir senede boş durmadık ve stratejik planlamamızı yaptık. Bu 17 fuarı 2024 yılına kadar stratejik planlarımızı esas alarak 37 fuara çıkarmayı hedefliyoruz. 17 fuardan 37 fuara çıktığımızda bu işin reklamcısı da, standcısı da, otelcisi de yararlanacak. Amacımız fuarlarımızı uluslararası konuma getirmek." ifadelerini kullandı.

Salgın nedeniyle bir yıl boyunca fuarlar dijital ortamda çevrimiçi yapıldı. Bu konuda öncü olan  İZFAŞ, Türkiye'nin yerli ve özgün yazılımla yapılan ilk dijital fuarcılık alt yapısı İZFAŞ bünyesinde kuruldu.
Alıcı, "Dijital fuar ne İZFAŞ'ın ne de fuarcılık firmasının öngördüğü ve arzu ettiği bir şey değildi. Çünkü fuar dediğimiz sektörde insanların bir araya gelmesidir, ticaretin yapıldığı yerlerdir. İnsanlar birbirini görmek istiyorlar. Yoksa iş insanları bunu telefonla ya da mail ile yapabilirler. Fuar bir sektör buluşmasıdır. Sertör canlı bir şekilde birbiriyle etkileşime giriyor.  Tüm dünyada seyahat kısıtlamaları var ama bu noktada ticaret durmadı. Pandemiden dolayı hız kesse de durmayan bir tedarik zinciri ve uluslararası ticaret var. Bu durumda yeni bir mecra yaratmak gerekti.  İZFAŞ bu durumda Ege İhracatçılar Birlikleri ile pandeminin en pik yaptığı geçtiğimiz haziran ayında ayakkabı sektörüne yönelik bir dijital yaptı. 31 firmamız katıldı. Fiziki bir fuardan aldıkları randımanı aldıklarını ve bunun ikincisinin yapılmasını talep ettiler. Bu durumda bizim aklımızda bir yeşil ışık yandı. Demek ki ticaret sanal ortamda da yapılabilir ve bu konuya yatırım yapılması gerekiyor. İZFAŞ bu konuda öncü oldu. Türkiye'nin yerli ve özgün yazılımla yapılan ilk dijital fuarcılık alt yapısını İZFAŞ bünyesinde kurduk. " dedi.

YORUMLAR

  • 0 Yorum