Geçtiğimiz günlerde ÇED olumlu raporunun iptali istemiyle açılan dava için bilirkişi heyeti
keşif yaptı.
Yapılan ilk incelemeye vatandaşlar ve gazeteciler alınmazken; inceleme ile eş zamanlı olarak
“İzmir’e Sahip Çık Platformu” açıklama yaparak projenin ulaşım projesi olmadığını ve
İzmir’in bu geçişe ihtiyacı olmadığını açıkladı.
TMMOB ise, proje alanında flamingo, kılıçgaga ve tepeli pelikan gibi türlerin dünya
nüfusunun önemli bir kısmının yaşadığı ve söz konusu proje gerçekleştiği takdirde, köprü
ayağı, geniş çaplı yüzey yapılaşması gibi faaliyetlerden bu türlerin nüfuslarının olumsuz
etkileneceği ve farklı statülerle korunan Gediz Deltası’nın ekolojik ve habitat bütünlüğünün
zarar göreceği konusunda uyarılarda bulundu.
Öte yandan projenin Türkiye’nin önemli su ürünleri istihsal sahalarından biri olan İzmir
Körfezi’nin bentik bölgesinde yapılması planlanan inşaat faaliyetlerinin, körfez ve İzmir
balıkçılığı ile ‘yüzülebilir körfez’ hedefine zarar vereceği ifade edildi.
Konuyu TBMM gündemine taşıyan Cumhuriyet Halk Partisi İzmir Milletvekili Murat Bakan,
Çevre ve Şehircilik Bakanı Mehmet Özhaseki ile Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı
Ahmet Aslan tarafından yanıtlanması istemiyle iki ayrı soru önergesi verdi.
CHP’li Bakan, “Körfez Geçişi Projesi” ile ilgili şu soruları sordu:
1) Bu kadar yüksek maliyetli ve çevre bakımından olumsuz etkileri olan proje hesaplanan
yolculuk sayısı itibari ile yapılan yatırıma değecek midir?
2) Bu finansmanın İzmir’in gerçek ulaşım sorunlarının çözümünde kullanılması daha
doğru değil midir?3) Günün her saatinde ağır vasıta oranlarının yüksek olacak Körfez Geçiş trafiği
gürültüsü ve egzoz gazları ile yerleşim alanlarını olumsuz etkileyeceği hesaba katılmış
mıdır?
4) Araba vapurlarının bu hattaki talebi zaten karşıladıkları gerçeğinden hareketle,
vapurların tamamen kaldırılmasına sebep olacak ve otomobil kullanımını teşvik
edecek bu proje, dünyanın hemen hemen tüm gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerinden
benimsenmiş olan sürdürülebilir ulaşım ilkelerine ve politikalarına aykırı değil midir?
5) İzmir Körfez Geçişi Projesi, kentin karbonmonoksit salımına etkisi nasıl olacaktır?
6) 3,5 milyar TL lik bir yatırımla yapılması öngörülen İzmir Körfez Geçişi projesi yerine,
kentin gerçek ihtiyacı olan ve Ulaşım Ana Planı ile belirlenen raylı sistem
yatırımlarına öncelik verilmesi kent için daha faydalı olmayacak mıdır?
keşif yaptı.
Yapılan ilk incelemeye vatandaşlar ve gazeteciler alınmazken; inceleme ile eş zamanlı olarak
“İzmir’e Sahip Çık Platformu” açıklama yaparak projenin ulaşım projesi olmadığını ve
İzmir’in bu geçişe ihtiyacı olmadığını açıkladı.

TMMOB ise, proje alanında flamingo, kılıçgaga ve tepeli pelikan gibi türlerin dünya
nüfusunun önemli bir kısmının yaşadığı ve söz konusu proje gerçekleştiği takdirde, köprü
ayağı, geniş çaplı yüzey yapılaşması gibi faaliyetlerden bu türlerin nüfuslarının olumsuz
etkileneceği ve farklı statülerle korunan Gediz Deltası’nın ekolojik ve habitat bütünlüğünün
zarar göreceği konusunda uyarılarda bulundu.
Öte yandan projenin Türkiye’nin önemli su ürünleri istihsal sahalarından biri olan İzmir
Körfezi’nin bentik bölgesinde yapılması planlanan inşaat faaliyetlerinin, körfez ve İzmir
balıkçılığı ile ‘yüzülebilir körfez’ hedefine zarar vereceği ifade edildi.
Konuyu TBMM gündemine taşıyan Cumhuriyet Halk Partisi İzmir Milletvekili Murat Bakan,
Çevre ve Şehircilik Bakanı Mehmet Özhaseki ile Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı
Ahmet Aslan tarafından yanıtlanması istemiyle iki ayrı soru önergesi verdi.
CHP’li Bakan, “Körfez Geçişi Projesi” ile ilgili şu soruları sordu:
1) Bu kadar yüksek maliyetli ve çevre bakımından olumsuz etkileri olan proje hesaplanan
yolculuk sayısı itibari ile yapılan yatırıma değecek midir?
2) Bu finansmanın İzmir’in gerçek ulaşım sorunlarının çözümünde kullanılması daha
doğru değil midir?3) Günün her saatinde ağır vasıta oranlarının yüksek olacak Körfez Geçiş trafiği
gürültüsü ve egzoz gazları ile yerleşim alanlarını olumsuz etkileyeceği hesaba katılmış
mıdır?
4) Araba vapurlarının bu hattaki talebi zaten karşıladıkları gerçeğinden hareketle,
vapurların tamamen kaldırılmasına sebep olacak ve otomobil kullanımını teşvik
edecek bu proje, dünyanın hemen hemen tüm gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerinden
benimsenmiş olan sürdürülebilir ulaşım ilkelerine ve politikalarına aykırı değil midir?
5) İzmir Körfez Geçişi Projesi, kentin karbonmonoksit salımına etkisi nasıl olacaktır?
6) 3,5 milyar TL lik bir yatırımla yapılması öngörülen İzmir Körfez Geçişi projesi yerine,
kentin gerçek ihtiyacı olan ve Ulaşım Ana Planı ile belirlenen raylı sistem
yatırımlarına öncelik verilmesi kent için daha faydalı olmayacak mıdır?