Can Radyo'da Birol Soylu ile 10. Köy Programının Konuğu CHP Manisa İl Başkanı Musa Semih Balaban oldu. Gündemi değerlendiren Balaban, Manisa siyasetine dair önemli açıklamalarda bulundu.
Programdan satır başları şöyle...
"Manisa'da bir türlü makus talihimizi yenemedik" diyen Balaban, Yerel seçimleri değerlendirdi.
Balaban,"Manisa'da CHP belediye başkanlıklarını hep kıl payı kaçırdı. Manisa'da bir türlü makus talihimizi yenemedik. Cengiz Ergün MHP'den aday oldu. CHP'ye oy veren sosyal demokrat seçmen akp gelmesin diye MHP'ye oy verdi. Seçmenimizin yaptığı bir hataydı. Son dönemde de İYİ Parti ile bir ittifak vardı. Genel merkezimiz ne derse onu yapmak zorundayız. Genel Merkezimiz Manisa İYİ Partiye verildi dedi. Biz de İYİ Parti için, ittifak için çalıştık. CHP gelmedikten sonra kim gelirse gelsin aynı. Önümüzdeki dönem Manisa'yı millet ittifakının yereldeki lokomotifi yapmak istiyoruz.
Belediye başkan adayları son iki ay kala açıklandığında bunun hiçbir yararı olmuyor. Biz adayımızı 8 Şubat'ta açıkladık. Seçimlere 50 gün kala nasıl çalışırsınız. Alaşehir'de 2 yıl önce açıkladık. 2 yıl boyunca sürekli çalıştı. Alaşehir'de daha önce hiç kazanamamıştık. Alaşehir'de makus talihimizi Ahmet Başkanla kırdık. Saruhanlı'da Zeki Başkan tam dört buçuk yıl çalıştı ve rekor oyla seçimi kazandı.17 ilçesi olan bin tane mahallesi olan bir ilde 2 ay kala başkanadayı açıklarsanız olmaz
Genel merkezlerimize ricam adayları 1 yıl önce, 2 yıl önce açıklamaları. Bu nedenle Büyükşehirde istediğimiz sonucu alamadık. İYİ Parti Yunus Emre'yi 7 oyla kaybettik. Salihli'yi Sarıgöl'ü kıl payı kaybettik. Ama 0 ilçeden 4 ilçeyi Millet İttifakı'na kazandırdık. Nispeten başarılı olduk diyebiliriz.
Burada İYİ Partili arkadaşlarımıza haksızlık yapmak istemem ama aday CHP'li olsa daha farklı bir sinerji, daha farklı bir sonuç olabilirdi. Siyaset ve sosyal olaylar bir matematik bir fen gibi belirli kuralları yoktur. Siyasette iki artı iki bazen üç eder bazen altı eder. Daha farklı bir sonuç olabilirdi ama İYİ Parti ile Manisa'da çok iyi bir ekip olduk. " dedi.
Manisa'daki ekonomik havayı değerlendiren Balaban,"AKP'nin 19 yıldır uyguladığı ekonomi, tarım, esnaf politikaları bunların hepsini bitirdi. Esnaf, çiftçi, vatandaş sosyal devlet olgusunu arkasında hissetmedi. Manisa'da da aynı durum. 29. 500 esnaf kepenk kapatmış. Bunun üç dört katı esnaf da borçlu, batmış ama resmen kapatmamış durumda. Türkiye'nin durumu neyse Manisa'nın durumu o. Ciddi bir tarım ve ciddi bir sanayi var. Türkiye'de bu örnek modelde il kolay kolay yok. " şeklinde konuştu.
Toplumsal tepkisizlik hakkında görüşlerini bildiren Balaban,"12 Eylül öncesi her ne kadar olumsuz örnekler yaşansa da 12 Eylül öncesinde insanların belli bir ideali vardı. Ve bu idealler toplumsaldı. Mücadele ettiğimiz Ülkücü kesimde de idealist insanlar vardı. 12 Eylül'e birlikte toplumculuk ortadan kaldırıldı. Toplumsal çıkarların savunulması bitti. Birey kutsandı. Bireycilik pompalandı.Liberalizm pompalandı. AKP'nin iktidara gelmesiyle islam soslu bireycilik ve kapitalizm tam anlamıyla kurumsallaştı. Rant olsun ne olursa olsun. AKP'nin 19 yıllık yönetiminde maden adı altında ülkenin yağmalandı. 80 yılda AKP'nin verdiği maden arama ruhsatının 4'te 1'i verilmiş. 19 yılda ülkenin talan edilmemiş alanı yok. Karadeniz dağlarından Trakya dağlarına, Kaz dağlarına, Ege Ovalarına, Toroslara... Nerede en ufak bir yeraltı varsa hepsi yağmalanmış. AKP şunu unutuyor.Yer üstü yeraltından her zaman daha değerlidir. Bu AKP talanını önlemek içinde toplumsal muhalefeti güçlendirmemiz lazım. Bunun için de mücadelemizi halk ile birlikte sürdüreceğiz. " ifadelerini kullandı.
Programdan satır başları şöyle...
"Manisa'da bir türlü makus talihimizi yenemedik" diyen Balaban, Yerel seçimleri değerlendirdi.
Balaban,"Manisa'da CHP belediye başkanlıklarını hep kıl payı kaçırdı. Manisa'da bir türlü makus talihimizi yenemedik. Cengiz Ergün MHP'den aday oldu. CHP'ye oy veren sosyal demokrat seçmen akp gelmesin diye MHP'ye oy verdi. Seçmenimizin yaptığı bir hataydı. Son dönemde de İYİ Parti ile bir ittifak vardı. Genel merkezimiz ne derse onu yapmak zorundayız. Genel Merkezimiz Manisa İYİ Partiye verildi dedi. Biz de İYİ Parti için, ittifak için çalıştık. CHP gelmedikten sonra kim gelirse gelsin aynı. Önümüzdeki dönem Manisa'yı millet ittifakının yereldeki lokomotifi yapmak istiyoruz.
Belediye başkan adayları son iki ay kala açıklandığında bunun hiçbir yararı olmuyor. Biz adayımızı 8 Şubat'ta açıkladık. Seçimlere 50 gün kala nasıl çalışırsınız. Alaşehir'de 2 yıl önce açıkladık. 2 yıl boyunca sürekli çalıştı. Alaşehir'de daha önce hiç kazanamamıştık. Alaşehir'de makus talihimizi Ahmet Başkanla kırdık. Saruhanlı'da Zeki Başkan tam dört buçuk yıl çalıştı ve rekor oyla seçimi kazandı.17 ilçesi olan bin tane mahallesi olan bir ilde 2 ay kala başkanadayı açıklarsanız olmaz
Genel merkezlerimize ricam adayları 1 yıl önce, 2 yıl önce açıklamaları. Bu nedenle Büyükşehirde istediğimiz sonucu alamadık. İYİ Parti Yunus Emre'yi 7 oyla kaybettik. Salihli'yi Sarıgöl'ü kıl payı kaybettik. Ama 0 ilçeden 4 ilçeyi Millet İttifakı'na kazandırdık. Nispeten başarılı olduk diyebiliriz.
Burada İYİ Partili arkadaşlarımıza haksızlık yapmak istemem ama aday CHP'li olsa daha farklı bir sinerji, daha farklı bir sonuç olabilirdi. Siyaset ve sosyal olaylar bir matematik bir fen gibi belirli kuralları yoktur. Siyasette iki artı iki bazen üç eder bazen altı eder. Daha farklı bir sonuç olabilirdi ama İYİ Parti ile Manisa'da çok iyi bir ekip olduk. " dedi.
Manisa'daki ekonomik havayı değerlendiren Balaban,"AKP'nin 19 yıldır uyguladığı ekonomi, tarım, esnaf politikaları bunların hepsini bitirdi. Esnaf, çiftçi, vatandaş sosyal devlet olgusunu arkasında hissetmedi. Manisa'da da aynı durum. 29. 500 esnaf kepenk kapatmış. Bunun üç dört katı esnaf da borçlu, batmış ama resmen kapatmamış durumda. Türkiye'nin durumu neyse Manisa'nın durumu o. Ciddi bir tarım ve ciddi bir sanayi var. Türkiye'de bu örnek modelde il kolay kolay yok. " şeklinde konuştu.
Toplumsal tepkisizlik hakkında görüşlerini bildiren Balaban,"12 Eylül öncesi her ne kadar olumsuz örnekler yaşansa da 12 Eylül öncesinde insanların belli bir ideali vardı. Ve bu idealler toplumsaldı. Mücadele ettiğimiz Ülkücü kesimde de idealist insanlar vardı. 12 Eylül'e birlikte toplumculuk ortadan kaldırıldı. Toplumsal çıkarların savunulması bitti. Birey kutsandı. Bireycilik pompalandı.Liberalizm pompalandı. AKP'nin iktidara gelmesiyle islam soslu bireycilik ve kapitalizm tam anlamıyla kurumsallaştı. Rant olsun ne olursa olsun. AKP'nin 19 yıllık yönetiminde maden adı altında ülkenin yağmalandı. 80 yılda AKP'nin verdiği maden arama ruhsatının 4'te 1'i verilmiş. 19 yılda ülkenin talan edilmemiş alanı yok. Karadeniz dağlarından Trakya dağlarına, Kaz dağlarına, Ege Ovalarına, Toroslara... Nerede en ufak bir yeraltı varsa hepsi yağmalanmış. AKP şunu unutuyor.Yer üstü yeraltından her zaman daha değerlidir. Bu AKP talanını önlemek içinde toplumsal muhalefeti güçlendirmemiz lazım. Bunun için de mücadelemizi halk ile birlikte sürdüreceğiz. " ifadelerini kullandı.





