Gündem
Yayınlanma: 28 Nisan 2020 - 15:53
Güncelleme: 28 Nisan 2020 - 16:05
Bornova Belediye Başkanı İduğ: "Bornova'da koronavirüsten can kaybı yok "
Can Radyo'da yayınlanan Birol Soylu ile 10. Köy programının konuğu Bornova Belediye Başkanı Mustafa İduğ oldu. Programda koronavirüs salgının etkileri ve Bornova Belediyesi'nin önlemleri konuşuldu. İduğ: "Yaklaşık 400 vakamız var. Şu ana kadar can kaybı yaşanmadı" dedi.
Gündem
28 Nisan 2020 - 15:53
Güncelleme: 28 Nisan 2020 - 16:05
Programdan satırbaşları şöyle:
Bornova'daki pandemi sürecini değerlendiren İduğ; " Bornova'da 3 devlet hastanesi var biz bir çalışmaya başladık. Bornova 4 bin 500 nüfuslu bir ilçe. Yaklaşık 400 vakamız var. Şu ana kadar can kaybı yaşanmadı. Test sayısı yükseldikçe konuşmak daha kolay olacak. Önümüzde 1 Mayıs ile başlayan bir aylık hafta sonu sokağa çıkma yasağı var. Yasakların faydasının olduğunu düşünüyorum. Öngörüme göre 15 Haziran'da normalleşme başlar. Ancak Ekim ayından önce virüs ile vedalaşmamız mümkün görünmüyor" ifadelerini kullandı.
Bornova'daki iş insanlarının koronavirüs salgın döneminde çok fazla destek olduklarını söyleyen İduğ, " Topladıkları sağlık malzemelerini talepleri olmamasına rağmen hastanelere ilettik. Tüm hastanelerin dezenfeksiyonunu Bornova Belediyesi olarak üstendik. Koronavirüs içinde bir dayanışma ruhu oluştu. Belediyeler kendi imkanları ile üretime başladı. 10 liraya alacağımız malzemeyi 2 liraya kendimiz imal ederek daha fazla üretme imkanı bulduk. İş dünyasının arayarak ne yapabiliriz diye sorması benim en büyük şansım oldu" dedi.
"Bornova iş dünyası da desteğini esirgemiyor"
Belediyelerin bağış toplamasının yasaklanmasına değinen İduğ: "Başka illerde bu tip olaylar yaşandı. Ben çok şanslıyım İzmir valimizin siyaset üstü bir yaklaşımı var. Bugüne kadar 65 bin ekmek, 11 bin paket erzak dağıttık. Bornova'da yoksulluk envanteri çok yüksek. Bu dönemde yardım etmeyeceksek ne zaman edeceğiz. Bizim akçeyle işimiz yok ayni yardım yapıyoruz. Bornova iş dünyası da desteğini esirgemiyor. Daha fazla insana ulaşmak adına 40 bin noktaya yemek dağıtmayı hedefliyoruz" şeklinde konuştu.
Uzaktan eğitim sisteminin Bornova'da çok daha önce başladığını söyleyen Başkan İduğ: " Dijital dershane projesi ile 2019'da en iyi vizyon projesi ödülünü aldık. Dijital dershaneyi, eğitimde fırsat eşitsizliğini engellemek amaçlı oluşturmuştuk. Şimdi ise tüm ülke uzaktan eğitime yöneldi.Biz bunu İzmir projesi olmasını Tunç başkandan rica ettik. Bunu daha da çok yayarak Türkiye'nin projesi olmasını temenni ediyorum" dedi.
"Benim çalışanım tıkır tıkır maaşını alacak"
Salgının getirdiği ekonomik sıkıntılara değinen İduğ: : "İş gerçekleştikten sonra çözüm bulmakla önceden önlem alma arasında büyük fark var. Devletin ihtiyat akçesini korunması gerekli. İş yapmadıktan sonra ödemelerin ertelenmesinin bir anlamı yok. İş yapmaya başladıktan sonra ödemelerin alınması gerekiyor. Esnaf kazanamadıktan sonra ödemelerini üç ay sonra nasıl yapacak? Üç ay sonra değil, 2021'in sonundan önce toparlanma olmaz. 2022 başında korona öncesine gidebilir ama o da parlak bir nokta değil. Bornova Belediyesi olarak tüm faaliyetleri 2020 sonuna kadar durdurduk. Hiç bir yeni projeye imza atmıyorum. Önceliğimiz belediye çalışanın ayakta kalması. Benim çalışanım tıkır tıkır maaşını alacak. Belediye çalışanları, sağlık çalışanlarından sonra bu sürecin kahramanlarıdır" diye konuştu.
"Yeni secim döneminde yatırım yapacak bir belediye olmayacağız"
2019'daki öngörümüz ile kiralamadan satın almaya dönüştürdüğümüz belediye hizmet araçlarımız oldu. Bornova'da günde 3 kere konteynır temizleniyor. 24 saat temizlik yapan bir belediye haline geldik. Kiralık araçlar olsaydı şimdi çok büyük bir maliyet altında olacaktık. Bu sayede daha fazla yatırım yapma şansımız oldu. Pazaryerleri, taziye evleri, spor salonları gibi. Bir kısmını açtık bir kısmını da rahatlama olduktan sonra açacağız. Bunların dışında Bornovalı çocuklarımız için ücretsiz dershane eğitimi alabilecekleri bir alan oluşturuyoruz. Burada aynı zamanda iş insanları da akşam 6 dan sonra yabancı dil eğitimini ücretsiz olarak alabilecek. Yeni secim döneminde yatırım yapacak bir belediye olmayacağız. Biz korona sonra daha büyük hızla hizmetlerimize devam edeceğiz. Olaya siyaset üstü bakarak elimizden geleni birlik içinde yaptığımızı bilmenizi isterim. Ben iş dünyasından geliyorum bizler sarılan insanlarız ben anneme sarılmayı elini öpmeyi özledim ama bir an önce kurtulabilmek için evde kalalım diyorum.
Bornova'da asayiş berkemal. Tüm belediye ekibimiz vatandaşlarımızın hizmetini görmek için çalışıyor. El birliği içinde çalışmamız gerekiyor. Önce kendimizi sonra ailemizi sonra toplumumuzu koruyacağız" ifadelerini kullandı.
Bornova'daki pandemi sürecini değerlendiren İduğ; " Bornova'da 3 devlet hastanesi var biz bir çalışmaya başladık. Bornova 4 bin 500 nüfuslu bir ilçe. Yaklaşık 400 vakamız var. Şu ana kadar can kaybı yaşanmadı. Test sayısı yükseldikçe konuşmak daha kolay olacak. Önümüzde 1 Mayıs ile başlayan bir aylık hafta sonu sokağa çıkma yasağı var. Yasakların faydasının olduğunu düşünüyorum. Öngörüme göre 15 Haziran'da normalleşme başlar. Ancak Ekim ayından önce virüs ile vedalaşmamız mümkün görünmüyor" ifadelerini kullandı.
Bornova'daki iş insanlarının koronavirüs salgın döneminde çok fazla destek olduklarını söyleyen İduğ, " Topladıkları sağlık malzemelerini talepleri olmamasına rağmen hastanelere ilettik. Tüm hastanelerin dezenfeksiyonunu Bornova Belediyesi olarak üstendik. Koronavirüs içinde bir dayanışma ruhu oluştu. Belediyeler kendi imkanları ile üretime başladı. 10 liraya alacağımız malzemeyi 2 liraya kendimiz imal ederek daha fazla üretme imkanı bulduk. İş dünyasının arayarak ne yapabiliriz diye sorması benim en büyük şansım oldu" dedi.
"Bornova iş dünyası da desteğini esirgemiyor"
Belediyelerin bağış toplamasının yasaklanmasına değinen İduğ: "Başka illerde bu tip olaylar yaşandı. Ben çok şanslıyım İzmir valimizin siyaset üstü bir yaklaşımı var. Bugüne kadar 65 bin ekmek, 11 bin paket erzak dağıttık. Bornova'da yoksulluk envanteri çok yüksek. Bu dönemde yardım etmeyeceksek ne zaman edeceğiz. Bizim akçeyle işimiz yok ayni yardım yapıyoruz. Bornova iş dünyası da desteğini esirgemiyor. Daha fazla insana ulaşmak adına 40 bin noktaya yemek dağıtmayı hedefliyoruz" şeklinde konuştu.
Uzaktan eğitim sisteminin Bornova'da çok daha önce başladığını söyleyen Başkan İduğ: " Dijital dershane projesi ile 2019'da en iyi vizyon projesi ödülünü aldık. Dijital dershaneyi, eğitimde fırsat eşitsizliğini engellemek amaçlı oluşturmuştuk. Şimdi ise tüm ülke uzaktan eğitime yöneldi.Biz bunu İzmir projesi olmasını Tunç başkandan rica ettik. Bunu daha da çok yayarak Türkiye'nin projesi olmasını temenni ediyorum" dedi.
"Benim çalışanım tıkır tıkır maaşını alacak"
Salgının getirdiği ekonomik sıkıntılara değinen İduğ: : "İş gerçekleştikten sonra çözüm bulmakla önceden önlem alma arasında büyük fark var. Devletin ihtiyat akçesini korunması gerekli. İş yapmadıktan sonra ödemelerin ertelenmesinin bir anlamı yok. İş yapmaya başladıktan sonra ödemelerin alınması gerekiyor. Esnaf kazanamadıktan sonra ödemelerini üç ay sonra nasıl yapacak? Üç ay sonra değil, 2021'in sonundan önce toparlanma olmaz. 2022 başında korona öncesine gidebilir ama o da parlak bir nokta değil. Bornova Belediyesi olarak tüm faaliyetleri 2020 sonuna kadar durdurduk. Hiç bir yeni projeye imza atmıyorum. Önceliğimiz belediye çalışanın ayakta kalması. Benim çalışanım tıkır tıkır maaşını alacak. Belediye çalışanları, sağlık çalışanlarından sonra bu sürecin kahramanlarıdır" diye konuştu.
"Yeni secim döneminde yatırım yapacak bir belediye olmayacağız"
2019'daki öngörümüz ile kiralamadan satın almaya dönüştürdüğümüz belediye hizmet araçlarımız oldu. Bornova'da günde 3 kere konteynır temizleniyor. 24 saat temizlik yapan bir belediye haline geldik. Kiralık araçlar olsaydı şimdi çok büyük bir maliyet altında olacaktık. Bu sayede daha fazla yatırım yapma şansımız oldu. Pazaryerleri, taziye evleri, spor salonları gibi. Bir kısmını açtık bir kısmını da rahatlama olduktan sonra açacağız. Bunların dışında Bornovalı çocuklarımız için ücretsiz dershane eğitimi alabilecekleri bir alan oluşturuyoruz. Burada aynı zamanda iş insanları da akşam 6 dan sonra yabancı dil eğitimini ücretsiz olarak alabilecek. Yeni secim döneminde yatırım yapacak bir belediye olmayacağız. Biz korona sonra daha büyük hızla hizmetlerimize devam edeceğiz. Olaya siyaset üstü bakarak elimizden geleni birlik içinde yaptığımızı bilmenizi isterim. Ben iş dünyasından geliyorum bizler sarılan insanlarız ben anneme sarılmayı elini öpmeyi özledim ama bir an önce kurtulabilmek için evde kalalım diyorum.
Bornova'da asayiş berkemal. Tüm belediye ekibimiz vatandaşlarımızın hizmetini görmek için çalışıyor. El birliği içinde çalışmamız gerekiyor. Önce kendimizi sonra ailemizi sonra toplumumuzu koruyacağız" ifadelerini kullandı.
İlginizi Çekebilir





